Olen nyt ollut vuorokauden kotona ja ajattelin, että tänne tuleminen saisi joulumielelle, mutta en vieläkään muista, miltä joulun pitäisi tuntua. En tosin ole ikinä ollut mikään joulun suurin ystävä, mutta kyllä aina on ollut sellaista pientä odotusta ja tunnelmaa.

Kaikki on tavallaan niin kuin pitääkin: takassa on tuli, olen ahtanut itseni täyteen glögiä, pipareita, enkelisuklaita ja ties mitä ihania jouluherkkuja ja olen jopa pakottautunut kuuntelemaan parit joululaulut. Ulkonakin on ihan jouluinen ilma, kun kaikkialla on valkeaa ja kirpeä pakkanen punaa posket ja joka puolella, minne katsoo näkyy toinen toistaan ihanampia jouluvaloviritelmiä. Koristelin jopa tänään ystäväni kanssa joulukuusen ihanilla kimaltelevilla hopeisilla koristeilla ja kavereiden kanssa on vaihdettu lahjoja ja toivoteltu jouluja.

Silti on ihan samanlainen olo kuin kaikkina muinakin päivinä paitsi, että olen paljon kipeämpi kuin normaalisti. Pää ihan tukossa ja yskin kuin viimeistä päivää. Olen ollut valmis menemään nukkumaan jo viidestä asti, mutta koska nukun olohuoneessa, ei täällä oikein pääse vielä tutimaan, kun muut valvovat.

Ps. En pidä yhtään tuosta Jack&Jonesin Girl-toy -mainoksesta. Se on jotenkin alentava. Sen sijaan Axe- ja Coca-Cola -mainokset on ihan suosikkeja!